تخفیف مراکز معاینه فنی خودرو ایلام به مناسبت روز هوای پاک
تخفیف مراکز معاینه فنی خودرو ایلام به مناسبت روز هوای پاک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه به مناسبت فرارسیدن روز هوای‌ پاک مراکز معاینه فنی این استان تخفیف 20 الی 30 درصدی برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته‌اند ،گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مراکز معاینه فنی در سطح استان، مالکان خودرو در ایلام می توانند از ۲۳ لغایت ۲۹ دی ماه با مراجعه به مرکز معاینه فنی از تخفیف ۲۰ درصدی اعمال شده بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، “غلامرضا ابدالی” با بیان اینکه از ۲۶ دی لغایت ۲ بهمن ماه نیز مالکان خودروها در چرداول می توانند از تخفیف ۲۵درصد بهره مند شوند،افزود: مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان های دره شهر، آبدانان، ایوان در روز ۲۹ دی ماه به ترتیب ۱۵درصد، ۲۰درصد و ۲۵درصد تخفیف ارائه خواهند داد و در شهرستان دهلران نیز از یکم الی ۳ بهمن ۳۰ درصد تخفیف برای معاینه فنی خودروها اعمال می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش از دانه پاشی برای حیات وحش و پرندگان در زیستگاه های سردسیری استان خبر داد و گفت:بیش از یکهزار کیلوگرم دانه گندم در دو روز گذشته، برای پرندگان مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ و قلاجه توسط ادارات حفاظت محیط زیست ناحیه شمال استان توزیع شد.

مهندس ابدالی افزود: در دو روز گذشته که بارش برف دراستان شدت گرفت، دستیابی وحوش و پرندگان به غذا سخت‌تر شده که حدود ۱۰۰۰کیلوگرم دانه گندم با تلاش محیط بانان در مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ و قلاجه و برخی مناطق آزاد در شهرستان های شمال استان توزیع شد.

وی به تداوم سرما و یخبندان شبانه اشاره کرد و اظهار داشت:محیط بانان در مناطق مختلف استان در حال آماده باش هستند تا در صورت نیاز، توزیع دانه و علوفه دستی بین وحوش و پرندگان صورت گیرد و در فصل سرما خطر زنده گیری و شکار حیات وحش افزایش می یابد که دراین زمینه همکاری بیشتر مردم ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم و اثرگذار سمن های مردم نهاد در تحقق محیط زیست سالم اشاره کرد و گفت: امروزه یکی از چالش های مهم محیط‌ زیست، آلودگی هوا است که برای از بین بردن آن، روش های مختلفی در دنیا وجود دارد که اگر به آنها عمل شود، میزان آلودگی هوا به حد استاندارد می رسد. نمونه هایی از شهرهای موفق وجود دارند که با اصلاح و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت سوخت و افزایش کارایی خودروها توانسته اند این مشکل را حل کنند.

ابدالی در ادامه به وضعیت هوای استان از نظر آلودگی اشاره کرد و افزود: شهرایلام از نظر آلودگی ناشی از خودروها، جزو شهرهای پاک کشور است و اگر روند فعلی استفاده از خودروهای شخصی ادامه پیدا کند به یک تهدید در موضوع آلودگی هوا تبدیل می شود.

ابدالی مشکل استان را در چند سال اخیر ورود جبهه های گرد و غبار خارج از مرزها عنوان کرد و گفت: که این روند خوشبختانه در دو سه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وی با بیان اینکه مطالبه برخورداری از هوای پاک یک خواسته به حق مردمی است، اظهار داشت: برای تحقق این خواسته باید همکاری جمعی صورت پذیرد و سمن های مردم نهاد محیط زیستی، در این رابطه می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

ابدال تصریح کرد: صنایع صنعتی استان آلودگی زیست محیطی قابل توجهی بخصوص در سال‌های گذشته ایجاد می‌کردند و تخریب محیط زیست را به همراه داشتند که با همکاری مسئولین صنایع مذکور و همراهی دیگر سمن های محیط زیستی و افکار عمومی،گامهای مهمی برداشته شد و تا حدودی این اقدامات برای کاهش اثرات مخرب این واحدها اثرگذار بود.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط عمومی