تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۴ هزار نفر در استان ایلام
تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۴ هزار نفر در استان ایلام

استاندار ایلام از تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۴ هزار نفر در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، “حسن بهرام نیا” در نشست شورای اشتغال استان از کسب رتبه دوم استان از نظر تعهد اشتغال در کشور خبر داد و گفت: اگر چنانچه رقم چهار هزار اشتغال ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سامانه رصد ثبت شود ما رتبه اول کشور از نظر اشتغال را به خود اختصاص خواهیم داد.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹ هزار و ۴۷۶ شغل در ایلام ایجاد شده که از این حیث این استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار ایلام در ادامه یکی از وظایف مهم استان در سال ۱۴۰۱ را بازگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید عنوان کرد و گفت: در این راستا مسئول مستقیم ساماندهی وضعیت کارخانجات صنعتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار است و پس از آن فرمانداران باید بطور جدی وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: تمامی کارخانجاتی که به هر دلیل تعطیل شده و به خانه باغ تبدیل شده و یا در تملک بانک هستند باید بسرعت تعیین تکلیف شوند.

بهرام نیا تصریح کرد: تعیین تکلیف وضعیت کارخانجات در شهرستان‌ها معیار مهم عملکرد فرمانداران است و در این زمینه یکی از کارهای مهم در سال ۱۴۰۱ اشتغال دانش بیان، رشد و بهره‌وری تولید است‌.

استاندار ایلام در ادامه خواستار شد: فرمانداران سهم اشتغال و تعهد به آن را بصورت ماهانه گزارش دهند چراکه تا پایان سال ۱۴۰۱ گزارش یکساله اشتغال هر شهرستان بررسی می‌شود.

بهرام نیا در پایان با اعلام این خبر که ۱۱ هزار ۴۳۴ نفر رقم تعیین شده اشتغال استان تا پایان سال ۱۴۰۱ بوده که با پیشنهاد استان این تعهد به ۱۴ هزار ۲۳۶ اشتغال افزایش یافته، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید تعداد سهم تعیین شده اشتغال را به سرانجام برسانند و گزارش دهند.

  • نویسنده : الهام مهدیان