ثبت ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام/ رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است
ثبت ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام/ رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه گفت: شناسایی ۴۰ مورد مثبت جدید در شبانه روز گذشته/ آمار مبتلایان به کرونا ویروس استان به ۷۹۲ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، دکتر “محمد کریمیان” با بیان اینکه  شمار مبتلایان به کرونا در استان طی شبانه روز گذشته به تعداد ۷۹۲ نفر  افزای شیافته است،  اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۰ نفر می باشد.        

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد، خاطرنشان کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

کریمیان با اشاره به اینکه خطر ابتلا به کرونا برای همه شهروندان وجود دارد، ابراز کرد: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد عدم رعایت نکات و اصول فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم هستیم و  این در حالی است که با اغاز فعالیت برخی صنوف، مردم عزیز باید بیش از گذشته نسبت به رعایت نکات و مسائل بهداشتی اقدام کنند.

وی ابراز کرد: طی شبانه روز گذشته  در شهرستان های ایلام ۱۰ نفر، شهرستان ایوان ۲ نفر،  در شهرستان مهران ۲ نفر، در شهرستان دهلران ۶ نفر، در شهرستان دره شهر ۳ نفر، در شهرستان ملکشاهی ۱ نفر، در  شهرستان آبدانان ۲ نفر، در شهرستان  بدره ۴ نفر، در شهرستان سیروان ۱ نفر، در شهرستان چرداول ۴ نفر و شهرستان هلیلان ۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام  با بیان اینکه بیشترین امار مبتلایان و فوتی مربوط به شهرستان ایلام ۳۳۹ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی است، افزود: شهرستان ایوان ۱۱۱ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، شهرستان مهران ۵۹ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان دهلران ۶۲ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان دره شهر ۴۲ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان ملکشاهی ۲۲ مبتلا و ١ مورد فوتی، شهرستان آبدانان ۴۴ مبتلا و ۱ مورد فوتی، شهرستان بدره ۳۴ مبتلا و ۳ مورد فوتی،  شهرستان سیروان ۲۶ مبتلا و ٣ مورد فوتی، شهرستان چرداول ۳۹ مبتلا و ۳ مورد فوتی و  شهرستان هلیلان ۱۴ مبتلا و بدون فوتی در رده های بعدی قرار دارند.

کریمیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۶۳۴ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ضروری است که مردم همچنان رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

  • نویسنده : الهام مهدیان