جراحی ۵۸۸ زائر در بیمارستان های ایلام
جراحی ۵۸۸ زائر در بیمارستان های ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از عمل جراحی ۵۸۸ زائر اربعین مصدوم از سیزدهم مهرماه تاکنون در بیمارستان‌های ایلام خبر داد و گفت: از ابتدای شروع سفر زوار به کربلای معلی برای حضور در راهپیمایی اربعین تاکنون ۷۷۱ نفر در سوانح رانندگی دچار مصدومیت شدند که ۷۳۳ نفر آنان در مراکز درمانی مهران و ایلام بستری شدند.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، دکتر محمد کریمیان افزود: همچنین در این مدت به ۶۰ هزار و ۵۸۳ زائر اربعین در پایگاه‌ها، مراکز اورژانس و مراکز درمانی استان خدمات درمانی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: از تعداد بیماران مصدوم ۳۲۸ مورد به داخل استان و ۱۴۹ مورد آنها نیز به خارج از استان برای مداوا اعزام شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: همچنین در مرکز فوریت‌های پزشکی نیز ۳۲ هزار و ۷۰۹ مورد خدمات درمانی ارائه شده، ۲ هزار و ۳۸۳ مورد فراخوان آمبولانس و ۶۱ مورد انتقال با بالگرد صورت گرفته است.

دکتر کریمیان خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین ۱۳۲ مورد بیمار به دلیل وخامت حال از مرز عراق وارد کشور شده که بیماری آنان ناراحتی‌های قلبی و فشارخون بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با وجود شدت گرفتن موج بازگشت زائران به کشور از مرز بین‌المللی مهران و آماده‌باش تمامی نیروهای درمانی مستقر در مرز مهران تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری در بین زائران مشاهده نشده است.

دکتر کریمیان افزود: خدمات درمانی به زوار تا پایان بازگشت زائران همچنان تداوم دارد و از زائران می‌خواهیم علاوه بر رعایت قوانین رانندگی و احتیاط در مسیرهای جاده‌ای در صورت خستگی استراحت کنند تا دچار بی‌حالی و افت فشار در پیاده‌روی نشوند.

وی اظهار داشت: زائران به منظور حفظ سلامتی خود علاوه بر استفاده از ماسک حتما دست‌های خود را به صورت مکرر با آب شست و شو دهند و در صورت علائم بیماری تنگی نفس، تب، اسهال و … به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند.

  • نویسنده : ایرج ملکی
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان