در عرضه و توزیع مرغ استان مشکلی وجود ندارد/تاکید بر تعطیلی کشتار غیر مجاز مرغ
در عرضه و توزیع مرغ استان مشکلی وجود ندارد/تاکید بر تعطیلی کشتار غیر مجاز مرغ

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه در تامین و توزیع مرغ مصرفی استان مشکلی نداریم، از اداره کل دامپزشکی خواست برابر قوانین و مقررات نسبت به جمع آوری مکانهایی که افراد اقدام به زنده فروشی مرغ می کنند اقدام نماید.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، “جهانگیر رستمزاد” در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تشکر از همه عواملی که در فرایند تولید مرغ در استان دخیل هستند، اظهار داشت:
با برنامه‌ریزی انجام شده، مدیریت، همفکری و همراهی همه دستگاهها چالش خاصی در حوزه عرضه مرغ در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: طبق برنامه ریزی بعمل آمده، توزیع مرغ در ماههای آینده نه تنها نیاز استان را تامین می کند، بلکه می توان مازاد آن را نیز به استانهای همجوار صادر کرد.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر پلمپ و جلوگیری از کشتار های غیر مجاز مرغ در استان، از دامپزشکی استان خواست برابر قوانین و مقررات نسبت به جمع آوری مکانهایی که افراد اقدام به زنده فروشی مرغ می کنند اقدام نماید.

وی با تاکید بر اینکه مزارع جوجه ریزی باید با قیمت مصوب مرغداری ها را تامین کنند، گفت: در استانهای دیگر اتحادیه های مرغداران پیگیر دریافت جوجه ریزی و نرخ های تعیین شده هستند، ضرورت دارد در استان نیز این ساز و کار فراهم آید.

جهانگیر رستمزاد با بیان اینکه ارسال هرگونه مرغ کشتار روز به خارج از استان تا ۱۵ مرداد ممنوع است، گفت: دستگاههای متولی، بازرسی و نظارت در این زمینه اقدامات لازم را به عمل می آورند.

وی در پایان با اشاره به ذخیره کالاهای اساسی و تشکر از تعامل و همراهی انبار داران گفت: خوشبختانه در ذخیره کالاهای استراتژیک و اساسی در استان هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد و مرغ و گوشت منجمد، گندم، شکر ، برنج و … به مقدار کافی ذخیره سازی شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام