دولت ۶۵۰ میلیارد ریال به واحدهای مسکونی کمک کرد
دولت ۶۵۰ میلیارد ریال به واحدهای مسکونی کمک کرد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تاکنون۶۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است،گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، “حبیب الله محبی” با بیان اینکه علاوه بر این،سیمان رایگان نیز در بین واحدهای مسکونی خسارت دیده سیل اخیر توزیع شده است، افزود:تاکنون ۱۲ هزار و ۱۳۸ تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل‌زده استان توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد و برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب نیز توزیع شده است.

محبی از فعالیت مهندسان ناظر ساخت مسکن زیر پوشش این بنیاد در مناطق سیل‌زده ایلام خبر داد و یادآور شد: این افراد بر همه مراحل از تهیه نقشه ساختمان تا پایان کار نظارت کامل دارند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۶۴ واحد به مرحله اجرای سقف و یک هزار و ۱۲۱ واحد نیز گواهی پایان کار دریافت کرده اند،خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۸۲۳ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان ۱۰ هزار و ۸۴۴ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.
وی به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری در استان اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۴۹ مورد آواربرداری، ۲ هزار و ۱۱۷ مورد پی کنی ساختمان، ۲ هزار و ۱۰۸ مورد آرماتور بندی و یک هزار و ۷۳۷ مورد دیوار چینی نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان