زن رمال و فالگیر  در ایلام  دستگیر شد
زن رمال و فالگیر  در ایلام  دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری زن جوانی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان با ترفند رمالی و فالگیری در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد و گفت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری از وی در فضای مجازی پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، سرهنگ ” علی جمالی ” افزود: افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات مقدماتی از شاکی مشخص شد که وی از طریق فضای مجازی با انتشار یک آگهی که ادعای حل مشکلاتی مانند بیکاری، ازدواج، طلاق، افزایش مهر، محبت و دیگر مشکلات را انجام می دهد، ارتباط برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی متهم که یک زن ۳۰ ساله خانه دار بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد،اظهار داشت: متهم در مواجهه با مستندات موجود ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، انگیزه خود را بیکاری و کسب منافع مالی عنوان کرد که در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: افراد سودجو و کلاهبرداران مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون و در قالب تبلیغات گسترده در فضای مجازی منتشر می‌کنند و از این طریق از اعتماد شهروندان سواستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان با تقویت باورهای دینی و افزایش دانش و آگاهی، راه سواستفاده و سودجویی را بر این کلاهبرداران ببندند و به چنین تبلیغاتی اعتماد نکنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

سرهنگ جمالی از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی جهت رسیدگی اطلاع دهند.

  • نویسنده : الهام مهدیان