سیزده بدر، در خانه ها بمانیم و اجازه ندهیم ویروس کرونا وارد خانه ما شود
سیزده بدر، در خانه ها بمانیم و اجازه ندهیم ویروس کرونا وارد خانه ما شود

استاندار ایلام با تاکید بر عدم حضور مردم در روز سیزده بدر و خودداری از چادر زدن در دامن طبیعیت در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: در خانه ها بمانیم و اجازه ندهیم ویروس کرونا وارد خانه ما شود و یا از ما به اجتماع و مردم سرایت پیدا کند، مفهوم تعطیلات؛ تفریح، گردش، کمپ و چادر زدن نیست، بلکه این تعطیلات برای در خانه ماندن و جلوگیری از تردد و حفظ سلامت مردم است.

“قاسم سلیمانی دشتکی” از همراهی، همکاری و همدلی ۹۵ درصدی مردم استان در راستای توجه به مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد:  نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضا با تعداد قلیلی که به توصیه ها و قوانین توجه ندارند، برخورد می کنند، حداقل برخورد این است که وسایل نقلیه و اتومبیل هایشان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه، یک ماه توقیف و حتی پرونده قضایی تشکیل می شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به انتقال مسائل و مشکلات استان به رییس جمهور، وزیر و سایر مقامات ارشد کشور افزود: بازار، مدارس و دانشگاه ها تعطیل اند، ادارات با یک سوم ظرفیت با عنوان دورکاری یا مرخصی بدون لحاظ شدن، فعالیت کرده و مدیران با سامانه سامد با فضای مجازی بدون کمترین تماس فیزیکی با مردم در تماس هستند.

 استاندار ایلام گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت است دستورات و نکات دانشگاه علوم پزشکی را حتما بپذیرند و اگر خانه شان اتاق جدا دارد و امکان قرنطینه هست با نظارت دانشگاه علوم پزشکی در منزل در مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

 سلیمانی دشتکی بیان کرد: افراد مثبت مبتلا به کرونا به شرطی در منزل قرنطینه می شوند که با اعضای خانواده، فرزندان، اولیا و همه نزدیکان و دوستان همنشینی نزدیک نداشته باشند و در این ۱۴روز به بیرون از منزل نروند و دستورات بهداشتی کادر درمانی را مورد توجه قرار دهند.

 استاندار ایلام  در ادامه با تبریک روز دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی و اعیاد شعبانیه از مردم خواست که همچنان برای حفظ سلامت خود و جامعه با رعایت مسایل بهداشتی و ماندن در خانه از تردد غیر ضرور خودداری کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان