مانور دور میزی سطح ۲ مدیریت بحران در پالایش گاز ایلام برگزار شد
مانور دور میزی سطح ۲ مدیریت بحران در پالایش گاز ایلام برگزار شد

ریس HSE شرکت پالایش گاز ایلام از برگزاری مانور دور میزی سطح 2 مدیرت بحران در پالایشگاه گاز ایلام خبر داد و گفت: مانور دور میزی با سناریوی نشت گاز سمی در شرکت، با حضور اعضا کمیته مدیرت بحران و با ممیزی شرکت مشاور پروژه استقرار مدیریت شرایط اضطراری در این پالایشگاه برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی جزمان ،سید روح ا… شریفی” افزود: در این مانور اعضاء کمیته مدیرت بحران با استفاده از تکنیک های حل مسئله و طوفان ذهنی نحوه اولویت بندی واقع بینانه سناریوهای بحرانی و تهدیدات احتمالی و نیز با استفاده از تجربه و تحلیل گزارشات و تجارب اعضاء از حوادث گذشته، نحوه مقابله با حوادث تمرین شد.
وی اظهار داشت: طرح تبادل نظر فرضیه ها و نظرات اعضاء و عوامل شرکت کننده در مانور جهت بررسی تعیین راه کارهای برون رفت از بحران، تعامل و هماهنگی با سایر سازمانها و … از دیگر برنامه های این مانور بود.
وی با اشاره به اینکه گاز، پس از صنایع هسته ای پر ریسک ترین صنعت می باشد تصریح کرد: نقش ایمنی و پیشگیری از حوادث از اهمیت بسیار زیادی در این صنعت برخوردار است.
رئیس HSE  شرکت پالایش گاز ایلام خاطر نشان کرد: در همین راستا این شرکت مطابق استانداردها و مقررات ملی و بین المللی اقدام به تشکیل کمیته مدیرت بحران و پدافند غیر عامل نموده است.
مهندس شریفی با اشاره به اینکه این پالایشگاه مانورهای مدیرت بحران را در سه سطح یک،دو و سه برگزار می کند، افزود: مانور سطح یک تحت تأثیر قرارگرفتن یک واحد فرآیندی از حادثه، سطح دو تحت تاثیر قرار گرفتن کلیه واحدهای پالایشگاه بدون کمک از خارج از پالایشگاه و سطح سه ، تحت تأثیر قرار گرفتن کلیه واحدهای فرآیندی حادثه و استفاده از کمک های استانی و ملی برگزار می نماید.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده به منظور حفظ آمادگی مدیریتی اعضاء کمیته مدیرت بحران، به صورت دوره ای مانورهای مخصوص برای کمیته مذکوربرگزار می شود که اصطلاحاً مانورهای دور میزی نامیده می شود

  • نویسنده : ایرج ملکی