مهلت ۱۰ روزه استاندار برای فعال شدن کشتارگاه صنعتی دام ایلام
مهلت ۱۰ روزه استاندار برای فعال شدن کشتارگاه صنعتی دام ایلام

استاندار ایلام برای فعال شدن کشتارگاه صنعتی دام ایلام مهلت ۱۰ روزه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، “حسن بهرام‌نیا” ظهر امروز سه‌شنبه از بخش‌های مختلف کشتارگاه صنعتی دام ایلام بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسائل مدیر و کارگران این مجموعه قرار گرفت.

استاندار ایلام در این بازدید گفت: برای حفظ سلامت جامعه، جلوگیری از ذبح بهداشتی، این کشتارگاه باید بسرعت تعیین تکلیف و دوباره با تمام ظرفیت فعال شود.

بهرام نیا افزود: با توجه به اینکه این کشتارگاه از سیستم‌های بسیار پیشرفته‌ای برخوردار و جزو کشتارگاه‌های برتر کشور از نظر ظرفیت و سیستم‌ها است و در زمان فعالیت، روزانه یک هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ رأس دام سنگین در این کشتارگاه ذبح می‌شد، باید با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی‌های لازم در اسرع وقت فعالیت این مجموعه دوباره آغاز شود.

وی با تاکید جلوگیری از کشتار و ذبح غیر بهداشتی در مناطق مختلف شهر ایلام، عنوان کرد: متولی اصلی جلوگیری از ذبح غیر بهداشتی و غیرمجاز، دامپزشکی استان است و باید با جدیت در این خصوص وارد عمل شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در ادامه ضمن تاکید بر فعالیت مجدد این کشتارگاه با تمام ظرفیت، خاطرنشان کرد: از امکانات دولت و با استفاده از تسهیلات این کشتارگاه به بخش خصوصی واگذار شده و باید در خدمت مردم و برای مردم باشد.

بهرام نیا تاکید کرد: جهاد کشاورزی دام این کشتارگاه را تأمین و اداره کل دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت می‌کند.

استاندار ایلام در خصوص پرداخت معوقه کارگران این مجموعه نیز تاکید کرد: با فعال شدن دوباره این مجموعه حقوق کارگران و معوقه باید در زمان مقرر پرداخت شود.

در پایان این بازدید در نشست پیگیری وضعیت کشتارگاه ایلام مقرر گردید این مجموعه تا ۱۰ روز آینده فعال شود و اگر چنانچه این مهم محقق نگردد برابر قانون و مقررات با مدیر مجموعه برخورد و خلع ید می‌شود.

  • نویسنده : ایرج ملکی