پیام تبریک فرمانده انتظامی استان ایلام به مناسبت روز خبرنگار
پیام تبریک فرمانده انتظامی استان ایلام به مناسبت روز خبرنگار

فرمانده انتظامي استان با صدور پيامي ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران تبريك گفت.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، در متن پیام سردار ” دلاور القاصی مهر ” آمده است:


ن والقلم و ما یسطرون / نون و سوگند به قلم و آنچه می نویسند…

۱۷ مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به زیبایی و به پاس زحمات وخدمات ارزنده خبرنگاران محترم ، « روز خبرنگار » نامگذاری شده است.

بی‌تردید خبرنگاران شایسته و زحمتکش از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز به فراخور موقعیت‌ها و وضعیت کشور ، رسالت حرفه‌ای و تعهد اخلاقی خود را با همه محدودیت‌ها به انجام رسانده‌اند که باید زحمات آنها را ارج نهاد و از خدماتشان صمیمانه قدردانی کرد.

اصحاب رسانه ” وجدان بیدار جامعه”، ” تصویرگر وقایع” و ” پرچم داران تعهد و وظیفه اند”، اهمیت جایگاه و نقش خبرنگار تا حدی واضح و روشن است که با وجود تعدد رسانه ها و گسترش فناوری های نوین در دنیای امروز، این قشر فهیم همواره نقش موثر و محوری دارند و با تخصص، تعهد و نحوه عملکردشان به رسانه و شبکه های گسترده ارتباطات هویت می بخشند.

این پیام با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیر ” آگاه سازی” و ” تنویر افکار عمومی” را عهده دار هستند، می افزاید: اصحاب رسانه با ” آگاهی بخشی عمومی” در تسریع و تسهیل حرکت قافله انسانی به سوی قله های پیشرفت و دانایی نقش موثر و غیرقابل انکاری دارند.

امنیت عمومی از اساسی ترین نیازهای انسانی به شمار می رود که حفظ و گسترش آن بر عهده نیروی انتظامی است و احساس امنیت به عنوان بخشی از امنیت عمومی مقوله ای ذهنی و درونی می باشد که برآیند عمل کلیه نهادهای اجتماعی است که در این عرصه نقش وسایل ارتباط جمعی و به خصوص خبرنگاران در انعکاس رویدادها بسیار برجسته و بی بدیل است.

اینجانب ضمن عرض تبریک روز “خبرنگار” و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز خبرنگار و نکوداشت استادان و پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی و خبر، از تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران و همه عزیزانی که در جهت رشد و شکوفایی فرهنگ پایداری و آگاهی مردم عزیز، در تولید امنیت اجتماعی استان بدون توجه به سختی های موجود در این عرصه شبانه روز تلاش می نمایند، تشکر و قدردانی می نمایم و از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.

فرمانده انتظامی استان ایلام

سرتیپ دوم دلاور القاصی مهر

  • نویسنده : ایرج ملکی