۴۲ درصد از تصادفات برون شهری ایلام ناشی از سرعت غیرمجاز است
۴۲ درصد از تصادفات برون شهری ایلام ناشی از سرعت غیرمجاز است

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: سرعت غیرمجاز عامل اصلی ۴۲ درصد از تصادفات رانندگی در جاده‌های برون شهری در تیرماه سال جاری در استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، سرهنگ “رضا همتی‌زاده” اظهار داشت: برابر بررسی و تجزیه و تحلیل صورت گرفته پلیس راه استان در بحث تصادفات در تیرماه سال جاری ، اصلی‌ترین پارامتر عملکردی در تصادف‌ها ،سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان بوده است.
وی افزود: سرعت غیرمجاز در معابر برون شهری، قدرت واکنش راننده هنگام مواجهه با خطر را کاهش می‌دهد و راننده نمی‌تواند به موقع از بروز حادثه جلوگیری کند.
سرهنگ همتی‌زاده با اشاره به نصب و استقرار دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان ایلام گفت: تعداد بیش از ۳۰ دستگاه دوربین پایش تصویری به صورت ثابت و سیار در تمامی محورهای مواصلاتی استان به منظور کنترل و مدیریت سرعت خودروها در جاده‌های این استان فعال هستند .
وی گفت: از بتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی انجام و اعمال شده اند .
رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای ،نیازمند همراهی و همکاری مردم و تمامی دستگاه‌های مرتبط است و پلیس برای پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی ، نیازمند بیش از پیش این همکاری و تعامل است.

  • نویسنده : الهام مهدیان