مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از تصویب اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومانی برای تقویت زیرساختهای حفاظتی و اطفای حریق در جریان سفر اخیر رئیسجمهور به این استان خبر داد و گفت: ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ در گام نخست بهطور کامل تخصیص یافته و تحولی بزرگ در حوزه حفاظت فیزیکی از عرصههای طبیعی استان رقم زده است.
به گزارش پایگاه خبری جزمان، “علیرضا محمدی” به دستاوردهای اخیر سفر رئیسجمهور به این استان اشاره و از تصویب ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای توسعه و تجهیز یگان حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: این موضوع مهم، نقطه عطفی در تاریخ حفاظت از طبیعت ایلام بوده است.
وی با قدردانی از همراهی و پیگیری مستمر استاندار ایلام، معاونان او، رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: این اعتبار که حاصل همفکری و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان است، طی یک برنامه سهساله تخصیص مییابد که ۳۵ میلیارد تومان آن برای سال ۱۴۰۴ مصوب و به طور کامل جذب شد.
محمدی با اشاره به اقدامات عملیاتی شده از محل این ۳۵ میلیارد تومان، اظهار داشت: خرید یک دستگاه تراکتور، دو دستگاه خودروی کمک دار، تجهیزات کامل حفاظتی شامل دوربین های چشمی و دید در شب، احداث پاسگاه محیط بانی”تنگ تاریکه”و تجهیز و تکمیل شبکه بیسیم استان از جمله این اقدامات است و همچنین پایش تصویری بخش مهمی از منطقه حفاظت شده کولگ نیز با بهرهگیری از همین اعتبارات اجرایی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با تأکید بر تأثیر مستقیم این تزریق مالی در ارتقای ضریب حفاظتی مناطق، از جذب ۱۶ نیروی دیدهبان از طریق تشکلهای مردمنهاد برای مدیریت و پیشگیری از آتشسوزی خبر داد و تصریح کرد: برای تجهیز این نیروها، سه دستگاه خودرو، یک دستگاه تراکتور، دمنده، ارههای مخصوص اطفا و تجهیزات کامل انفرادی خریداری و توزیع شده است.
وی ضمن تشریح برنامههای آینده با اشاره به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب باقیمانده، گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده، ۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۵ و ۴۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۶ تخصیص خواهد یافت که تحقق این امر، جهشی خیره کننده در نوسازی ناوگان خودرویی، تکمیل پوشش بیسیم و هوشمندسازی پایش زیستگاههای استان ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، این اعتبارات را حاصل همدلی بینظیر مدیریت ارشد استان و دولت چهاردهم دانست و افزود: امروز بازخورد این همدلی را در افزایش توان عملیاتی محیط بانان و حفاظت مؤثرتر از سرمایههای زیستی استان به وضوح مشاهده می شود و این گامهای اساسی، تضمین کننده آیندهای امنتر برای محیط زیست ایلام است.
- نویسنده : ایرج ملکی









































