بیش از ۹۹ درصد وقایع حیاتی در مهلت قانونی ثبت شد
بیش از ۹۹ درصد وقایع حیاتی در مهلت قانونی ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال ایلام استان از ثبت 99.8درصد وقایع حیاتی در مهلت قانونی در این استان خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون 6 هزارو 535 واقعه تولد،یکهزارو910 واقعه وفات،سه هزارو 687 واقعه ازدواج و624 واقعه طلاق در استان ثبت شده و در مجموع 99.8 درصد وقایع حیاتی در مهلت قانونی ثبت می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری جزمان،” منوچهر تیموری” افزود: صدور اسناد هویتی،حفظ و نگهداری آنها و در اختیار جامعه قرار دادن آنها از مهمترین وظایف مهم این سازمان است که در این راستا۴۰ درصد تراکم جمعیت در شهرستان ایلام قرار دارد و تاکنون ۲۵۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است، اظهار داشت: تاکنون ۴۰۴ هزار نفر معادل ۸۷ درصد افراد واجد شرایط در استان برای دریافت کارت ملی هوشمنمد ثبت نام شده و تنها ۱۳ درصد واجدین شرایط برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند که تلاش می شود تا پایان سال این تعداد نیز ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر از مردم ایلام تاکنون کارت هوشمند ملی دریافت کردند و ۱۷۰ هزار شناسنامه دست نویس نیز به مکانیزه تبدیل شده و امسال ۴۰ هزار شناسنامه مکانیزه و ۷۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است، ادامه داد: یک هزار و ۸۲۲ مورد واقعه فوت در این مدت به ثبت رسیده که ۵ درصد در مقایسه با پارسال کاشه یافته است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام با اشاره به اینکه برای تسهیل تردد و شناسایی زائران سامانه احراز هویت در مرز مهران ایجاد شد و بیش یکهزار نفر نیز از خدمات اسکان ثبت احوال بهره مند شدند،تصریح کرد: ثبت احوال استان در ماه اخیر در تشکیل هیات اجرایی انتخابات بیشترین تعامل و همکاری را داشته و درادامه مسیر نیز با رعایت اصل بی‌طرفی وظیفه خود را بر اساس قانون انجام می‌دهد.

تیموری با بیان اینکه پدیده طلاق در این استان به نسبت سایر استان های کشور مرسوم نیست و امسال ۶۵۰ طلاق در دفاتر رسمی به ثبت رسیده که ۳ درصد به نسبت دوره مشابه پارسال افزایش نشان می دهد،خاطرنشان کرد:چهار هزار و پنج واقعه ازدواج نیز در این بازه زمانی به ثبت رسیده که کاهش ۱۲ درصدی را به نسبت پارسال نشان می دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی اسامی در میان نوزادان متولد شده به ترتیب در بین پسران علی، امیرعلی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، محمدطاها و برای دختران فاطمه، زهرا، باران، زینب و رها بوده است،گفت:استان ایلام براساس آمارهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۹۵ هزار و ۱۹۹ نفر مرد و ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر زن است.

  • نویسنده : الهام مهدیان