کمیته امداد و بهزیستی استان آماده دریافت نذورات عید قربان هستند
کمیته امداد و بهزیستی استان آماده دریافت نذورات عید قربان هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از ذبح ۴۱۰ رأس دام قربانی مردم نیکوکار این استان برای توزیع در بین مددجویان و نیازمندان این استان از صبح تاکنون خبر داد و گفت: ارتباط گیری با خانواده حاجیانی که امسال قصد تشرف به بیت الله الحرام را داشتند و به دلیل شیوع بیماری کرونا موفق به انجام مناسک حج نشدند و همچنین ارتباط گیری با نیکوکارانی که طی سال های گذشته به حج مشرف شده اند برای دریافت نذورات آنها، هماهنگی و تعامل با موسسات خیریه ، مساجد و تشکل های نیکوکاری در خصوص استفاده از ظرفیت آنان در جهت جمع آوری و توزیع نذورات به نیازمندان از جمله این برنامه ها است.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، ” قنبر موسی نژاد” افزود: با توجه به بیماری کرونا و بخاطر اینکه از ازدحام مراجعین برای دریافت گوشت قربانی در محل های ذبح و بسته بندی جلوگیری شود، برنامه ریزی شده که تحویل بسته های نذورات قربانی به خانواده های شناسایی شده در محل منازل آنان انجام شود.

وی به آمادگی این نهاد برای دریافت نذورات قربانی مردم این استان اشاره و اظهار داشت: در شش شهرستان این استان مراکزی به نام قربانگاه تدارک دیده شده که آمادگی دارند نذورات و قربانی مردم نوع دوست این استان را جمع آوری و پس از بسته بندی در بین مددجویان و نیازمندان توزیع کنند.

وی تصریح کرد: این قربانگاه ها با همکاری مراکز دامپزشکی، بهداشتی و کشتارگاههای این شهرستان ها راه اندازی و مراحل ذبح دام، بسته بندی و توزیع با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد. 

 مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه علاوه بر این ۵۲ پایگاه دیگر نیز در محل دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سطح استان آماده دریافت نذورات و قربانی مردم این استان هستند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی کمیته امداد این است که بخش زیادی از نیازمندان این استان با همکاری مردم نیکوکار از گوشت و بسته های نذورات و قربانی برخوردار شوند.

دریافت نذورات قربانی در مراکز بهزیستی ایلام مشروط به ذبح بهداشتی است

همچنین مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز گفت: بر اساس تصمیم کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی و به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، همچنین تامین و حفظ سلامت کارکنان و مقیمان مراکز تحت پوشش این سازمان دریافت نذورات خاص و پذیرش قربانی در عید قربان مشروط به ذبح بهداشتی در کشتارگاه ها خواهد بود.

زهرا همتی افزود:بر اساس این بخشنامه دریافت دام زنده و ذبح در مراکز سازمان بهزیستی برای عید قربان امسال ممنوع و دریافت دامهای قربانی مشروط به ذبح بهداشتی در کشتارگاه ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین مردم نوع دوست و خیر می توانند نذورات نقدی خاص این ایام را از طریق شماره کارت: ۵۰۲۰۰۸۷۰۲۰۲۰۲۰۲۷، شمار حساب های مشارکتهای مردمی بهزیستی ۱۵۰۷۲۱۱۳۴۵۰۶۰۰۱ و

۴۱۶۷۰۳۴۵۴۱۷۵۰۸۳۲ به مددجویان زیر پوشش اهدا کنند. وی ادامه داد: کلیه ادارات و مراکز بهزیستی سراسر استان نیز در روز عید سعید قربان آماده دریافت نذورات مردمی برای اهدا به مددجویان بهزیستی هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان