یک شهر و ۱۹ روستای ایلام از نعمت گاز برخوردار شدند
یک شهر و ۱۹ روستای ایلام از نعمت گاز برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از هفته دولت سال‌گذشته تا هفته دولت امسال یک شهر و ۱۹ روستای ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری جزمان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ “محمود کشاورز” در نشست خبری با اصحاب و رسانه و مطبوعات استان ایلام که مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز خبرنگار در محل هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد، افزود: برای گازرسانی به این تعداد شهر و روستا یکهزارو ۴۹۲ خانوار جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که از این تعداد ۴۷۷ خانوار در مناطق روستایی و یکهزارو و ۱۵ خانوار در مناطق شهری بوده‌اند که گامی بزرگ در‌ راستای محرومیت‌زدایی مناطق کمتر توسعه‌یافته استان است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه از هفته دولت سال‌گذشته تا هفته دولت امسال، بیش از ۱۲۸ واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف استان گازدار شده‌است، گفت: اجرای ۶ کیلومتر خط تغذیه، ۲۷۶ کیلومتر شبکه توزیع گاز، نصب ۶ هزارو ۷۹۵ انشعاب علمک، ۱۱ هزارو ۸۹۰ اشتراک پذیری جدید در این یکسال نیز از دیگر اقدامات شرکت بوده است .
کشاورز با اشاره به اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان ۲۴۵ ایستگاه در مناطق مختلف شهری و روستایی استان نصب و راه‌اندازی شده‌است، گفت: از ابتدای گازرسانی در استان، ۵ هزارو ۴۲۸ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از نصب ۱۱۹ هزارو ۷۶۳ انشعاب علمک در اقصی‌نقاط استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۶ شهر و ۵۱۷ روستا گازدار شده است و ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی ۹۷ درصد می‌باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۸ هزارو ۳۲۲ اشتراک‌پذیری در سطح استان انجام شده است، اظهار داشت: گازرسانی به یکهزارو ۱۳۶ واحد تولیدی و صنعتی، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی، گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG، ایجاد ۲۴۵ ایستگاه مختلف CGS, TBS و CPS از دیگر اقدامات شرکت بوده است.
واگذاری بیش از ۲ هزار اشتراک‌پذیری رایگان به مددجویان نهادهای‌حمایتی استان
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از واگذاری ۲ هزار و ۵۱ مورد اشتراک رایگان گاز به مددجویان تحت‌ پوشش کمیته‌ امداد، بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، مساجد و اماکن مذهبی و غیره در استان از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال خبر داد.
محمود کشاورز با اشاره به اینکه این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان شهری و روستایی ایلام انجام شده‌است، افزود: از این تعداد یک هزارو ۲۲۹ مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۳۷۶ خانواده تحت حمایت سازمان بهزیستی و تعداد ۴۴۶ مورد شامل خانواده های معظم شهدا، جانبازان، اماکن مذهبی، مساجد با اعتباری به مبلغ ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۹۳۰ ریال بصورت اشتراک رایگان واگذار شده‌ است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به معافیت از پرداخت گازبهای مشترکین تحت پوشش نهادهای حمایتی اشاره و تصریح کرد: مبلغ ۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۴۰ ریال نیز بخشودگی هزینه گازبها برای مشترکین تحت پوشش نهادهای حمایتی و مبلغ یک میلیارد و ۵۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۷۹۰ ریال استان معافیت از هزینه گازبهای اماکن مذهبی و اموزشی از هفته دولت سال‌گذشته تا هفته دولت امسال منظور شده‌ است.
مدیرعامل شرکت گاز استان از پایان یافتن گازکشی داخلی منازل مسکونی ۴۷۴ مددجوی تحت‌حمایت کمیته‌امداد و بهزیستی استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای تکالیف مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.
کشاورز با بیان اینکه طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها از آبان‌ماه سال ۹۹ با شروع سامانه ستاد شرکت ملّی گاز ایران در نوع مصرف خانگی شروع به فعالیت نموده و سپس نوع مصارف اداری، تجاری، آموزشی و گردشگردی به آن افزوده شده‌است، اظهار داشت: در مجموع در استان تعداد ۳۷۷ مشترک در سامانه ستاد ثبت نام کرده که از این تعداد ۲۹۲ مورد عقد قرارداد شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون در استان ایلام تعداد ۲۴۲ موتورخانه مشترکین خانگی، ۴۲ مورد مشترکین اداری و ۸ مورد مشترکین آموزشی بهینه‌سازی شده‌است، تصریح کرد: در راستای طرح بهینه‌سازی مدارس به صورت مجزا و با همکاری سازمان نوسازی مدارس استان و با نظارت این شرکت، تعداد ۱۸۶ مدرسه در سطح استان در قالب این طرح بهینه‌سازی شده است.
پرداخت بیش از ۵۱۴ میلیارد ریال مالیات و ارزش افزوده به حساب امورمالیاتی ایلام
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از پرداخت ۵۱۴ میلیاردو ۱۷ میلیون ریال مالیات و ارزش‌افزوده به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم به حساب امور مالیاتی از هفته دولت سال ۱۴۰۰ تا هفته دولت امسال خبر داد و گفت: به استناد تبصره ۵ ماده ۱۷ و تبصره یک بند ” الف ” ماده ۲۶ قانون مالیات و عوارض ارزش‌افزوده، مالیات و عوارض بر ارزش‌افزوده گازبها در انتهای زنجیره تولید و توزیع ثبت، وصول و پس از کسر اعتبارات مالیات و عوارض بر ارزش‌افزوده پرداختی به پیمانکاران و تاُمین کنندگان، به حساب سازمان مالیاتی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می شود.
محمود کشاورز با بیان اینکه از اول شهریور ماه سال گذشته تا اول شهریوماه سال‌جاری مبلغ ۲۰۶ میلیاردو ۱۱۲ میلیون ریال بابت ارزش افزوده صورت وضعیت پیمانکاران به اداره امور مالیاتی استان پرداخت شده است، افزود: علاوه بر این مبلغ، ۳۰۷ میلیاردو ۹۰۵ میلیون ریال نیز توسط شرکت ملّی گاز ایران بابت سهم ارزش افزوده شرکت گاز استان ایلام به حساب امور مالیاتی واریز شده است که پرداخت این گونه مالیات‌ها و ارزش‌افزوده صرف پروژه‌های عمرانی و کمک به رشد و توسعه استان می‌شود.

  • نویسنده : ایرج ملکی